
Frequently asked questions
Wat is Smile Safari?
Smile: uiting van blijdschap, opluchting of spanning
Safari: jacht- of foto-en-film expeditie
Welkom in het allereerste Instagram museum van het land. Optische illusies, roze palmbomen, regenbogen en zoveel meer. De jacht op de perfecte Instagram foto is geopend! Met jou in de hoofdrol.
Waar kan ik jullie vinden?
Je kan ons vinden aan ingang 11 in Wijnegem shopping center!
Bestaat deze derde editie uit allemaal nieuwe decors?
Voor de nieuwe editie van Smile Safari in Wijnegem Shopping center wordt het parcours opnieuw opgebouwd. Er zijn heel wat nieuwe ervaringen en kamers maar je zal ook enkele topinstallaties van de eerste editie terugvinden. Sommige elementen werden gerecylcleerd maar die werden dan wel met een nieuwe, frisse look afgewerkt. Tijdens de volledige openingsperiode van Smile Safari kunnen er af en toe ook nieuwe settings bijkomen.
Is filmen en fotograferen toegelaten?
Smile! Hier mag je zoveel filmen en fotograferen als je wil! Tag je foto’s met #smilesafari.
Hoeveel vrienden mag ik meenemen naar Smile Safari?
Je bent welkom met familie en vrienden; zolang iedereen een geldig ticket heeft en de corona-maatregelen opvolgt. De organisatie van Smile Safari volgt steeds de door de overheid opgelegde maatregelen inzake covid-19 nauwgezet op. In principe zijn alle recente regels rond social distancing ook van kracht op Smile Safari.
Kan ik tickets kopen aan de kassa?
Aan de kassa zijn er een beperkt aantal tickets beschikbaar; afhankelijk van de drukte en/of eventuele uitverkochte tijdslots. Vermijd wachttijden en bestel je tickets online!
Waarom moet ik een uur kiezen?
We werken met tijdslots om elke bezoeker een aangenaam bezoek te garanderen. Elk kwartier vertrekt er een klein groepje, daardoor moet je niet aanschuiven voor de perfecte foto!
Bovendien zijn we verplicht om het exacte aantal bezoekers goed te monitoren om ieders veiligheid te garanderen in deze tijden van Covid-19.
Zijn de tijdslots strikt?
We raden je aan om 15 minuten voor de start van je Safari aanwezig te zijn. Indien je te laat bent voor het door jou gekozen tijdslot door onvoorziene omstandigheden, maak je dan geen zorgen. De organisatie zal je dan een ander tijdslot toekennen die dag. Tickets kunnen wel niet omgeruild worden voor andere data.
Moet ik na mijn tijdslot de expo verlaten?
We zullen niet met een timer naast jou lopen, maar het is niet de bedoeling dat je urenlang blijft ronddwalen.
Bovendien zijn we van de overheid verplicht om het maximum aantal bezoekers per m2 niet te overschrijden, om ieders veiligheid te garanderen in deze tijden van Covid-19. Ook daar moeten we rekening mee houden.
Hoe lang ben je binnen?
Gemiddeld duurt een safari trip zo’n 90 min.
Mag mijn kind gratis binnen?
Kinderen tot en met 3 jaar mogen gratis binnen. Het wisselen van pampers en het toezicht laten we graag over aan een volwassen begeleider. Alle kinderen onder de 16 moeten trouwens begeleid worden door een volwassen, maximaal 4 kinderen per begeleider.
Is er een groepstarief?
Voor groepen van meer dan 15 mensen kan je contact opnemen via info@smilesafari.be.
Moet ik mijn ticket afdrukken?
Dat kan maar je kan de QR-code ook gewoon opslaan op je smartphone en zo een beetje papier sparen. 😉
Is Smile Safari toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Ja! We houden zoveel mogelijk rekening om ook rolstoelgebruikers een leuke ervaring te geven. Let wel, niet elke installatie is even toegankelijk met een rolstoel.
Mag mijn huisdier mee?
Enkel als jouw huisdier een assistentiehond is, mag die mee op safari. Andere dieren laat je best thuis.
Hebben jullie parking voor onze kinderwagen?
Er is plaats voorzien om jouw koets of buggy te parkeren (op eigen risico). Je kind neem je best mee op safari.
Zijn er lockers om mijn rugzak in op te bergen?
Houders van een geldig ticket kunnen gebruik maken van een van de lockers om persoonlijke spullen op te bergen. De hoeveelheid beschikbare lockers is beperkt. De lockers worden elke dag gecontroleerd en leeggemaakt. De organisatie is niet verantwoordelijk voor diefstal of verlies.
Kan ik tickets doorgeven?
Absoluut! Tickets kan je doorgeven of cadeau doen aan familie en vrienden, zolang ze maar de juiste tickets kunnen tonen aan de kassa.
Ik heb een ticket gekocht voor een verkeerde dag of beslis om toch niet te komen. Kan ik dan nog een terugbetaling krijgen?
Elke verkoop van tickets is finaal. Er kunnen helaas geen tickets gewisseld of terugbetaald worden.
Hoe contacteer ik Smile Safari?
Je kan Smile Safari bereiken via mail: info@smilesafari.be
Kan je Smile Safari huren voor private of B2B events?
Absoluut, we hebben verschillende formules. Mailen kan naar: info@smilesafari.be
Wat doet Smile Safari voor het milieu?
Waste your time, not our planet! Bij het bouwen van Smile Safari houden we in de mate van het mogelijke rekening met duurzame materialen.
Verder werken we samen met Fair Circulair voor het hergebruik van materiaal. Zij willen het gebrek aan circulariteit en duurzaam materiaalgebruik binnen de tentoonstellingsector aanpakken. Daarom willen wij ons restmateriaal bij afloop van de tentoonstelling aanbieden bij aanmaaklabs, scenografen, ontwerpers, artiesten, scholen, academies en standenbouwers.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Jouw persoonsgegevens worden verwerkt conform de bepalingen van de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) (ook bekend als General Data Protection Regulation of ‘GDPR’). Dat wil concreet zeggen dat we jou gegevens enkel gebruiken in functie van jouw bestelling. Na 2 jaar worden ze verwijderd. Meer informatie vind je hier.